23. STAVBA AUTODRÁHY KROK ZA KROKEM, poslední třetí most, lanový...

Diagnoza 23 - Šťastné zakončení mostové trilogie, v hlavní roli balsa a trpělivost, vedlejší role barvičky a nějaký ten provázek...



V minulých dvou diagnozách jsem dodělal dva mosty na "Rumoringu".

Jak dřevěný zde, tak i kamenný tady, a zbýval mi ten poslední, možná nejsložitější, ale zaručeně největší a nejpracnější u kterého jsem dobrovolně přizabil pár desítek mozkových buněk.

Poslední třetí most, most lanový:
Jeho měřítková délka je 80 cm, což ve skutečnosti odpovídá 40-ti metrům, což svědčí o tom, že to žádný drobeček není a tomu samozřejmě odpovídala i pracnost jeho stavby.

Ale pěkně od začátku...

Jako základ celého mostu, opět kus zbytku plovoucí podlahy, který jsem podepřel několika kusy dřevěné desky, které jsem k základní desce přilepil tavným lepidlem.


základ zbytky plovoucí podlahy...

Jako bočnice sloupů, jsem použil kusy kartonové papírové trubky od perlinky, nařezané na požadovanou velikost.


betonové sloupy z papírových trubek...

Ty měly imitovat betonové sloupy na kterých celý most stojí...
Celou konstrukci po přilepení dílů dráhy, jsem opatlal řídkou stěrkou s přídavkem disperzního lepidla, tak abych vytvořil iluzi a strukturu betonu.


zarovnání vozovky...

Vozovka a svršek mostu je dělaná stejně jako u mostů předešlých, (z boku laťky, z vrchu hovnohmota) a vše je zabroušeno do roviny.
Zabroušení a zatmelení jsem opakoval asi třikrát, než byl povrch rovný a takový, jaký jsem si představoval.


důkladné zabroušení...

Barvení a patinování vozovky tady popisovat nebudu, to lze najít zde.

Betonovou konstrukci mostu, která byla napatlaná stěrkou, jsem natřel několika odstíny tmavě šedivé a v  kombinací s drybrushem světle šedivou a bílou, jsem vytvořil plastický vzhled betonu.


sloupy pro vyvazovací lana...

Asi "nejzajímavější" částí celého mostu bylo jeho zábradlí.

Původně jsem ho chtěl vyrobit ze spájeného drátu, ale z důvodu menší pracnosti jsem nakonec zvolil variantu druhou a v té chvíli pro mě jednodušší a hezčí.

Tedy, to jsem si myslel...

Délka zábradlí 70 cm, přímo sváděla k tomu, vyrobit ho vcelku a na zamýšlené místo ho pouze přilepit.
Dobrý nápad, realizace však byla nervově smrtící a pro labilnější jedince i poměrně psychicky frustrující.


balsa 4 mm...

Ze 4 mm balsy jsem uřízl 4 ks 1 cm lišty, potřebné délky a v pravidelných 1 cm intervalech je provrtal.


budoucí hřebínek...

Do děr jsem zalepil malé hřebíčky, jako výplň zábradlí.
Potud to byla legrace, opravdová psycho-zábava začala až v okamžiku, kdy jsem se z tohoto "hřebínku" snažil udělat "žebříček".


plynule přechází do žebříčku...

Každá polovina zábradlí obsahuje cca 60 hřebíčků, srovnat je a přemluvit k rovnoběžnosti, byl výkon hodný autisty či spíše perverzního perfekcionalisty...


spojení obou půlek zábradlí...

Po dvou dnech, (kdy se mi o hřebíčcích i zdálo), se dílo podařilo a mohl jsem zábradlí hodit do laku.


základní nástřik...

Zvolil jsem irskou kombinaci žlutých sloupků a zeleného madla, a celé zábradlí jsem před přilepením na místo ještě vystínoval...


druhá vrstva žluté barvy...

hotové zábradlí...

Zeleně jsem také nastříkal i podpěrné sloupy pro vyvazovací lana, která jsem vyrobil z I profilu a na které jsem přilepil kusy nýtů, jako závěsy pro budoucí lana.



Na samotná vyvazovací lana jsem použil provázek, který svým spletením mohl imitovat tlusté kovové lano a který jsem pomocí černé a stříbrné barvy opatinoval.


hrubá montáž...


Po zaschnutí všech dílů mostu jsem přistoupil ke kompletaci.


kompletní sestavení...

Zábradlí je přilepeno vcelku, tavným lepidlem které vyrovná případné nerovnosti, (nutná rychlá a precizní práce), lana jsem fixoval vteřinovým lepidlem, (pevná ruka a ostříží oko podmínkou) a nakonec jsem na konstrukci mostu přidělal i reklamní bilboard provozovatele Rumoringu...


hotovo...




Dodnes mi  však není jasné co ten jejich reklamní slogan znamená, třeba se najde nějaký latinář, který mi ho bude schopen přeložit...




Jako odměnu bych mohl poskytnout třeba rychlostní zkoušku na samotném "Rumoringu", a ať je odměna doopravdy sladká, třeba i s autem dle svého výběru...



A to uznejte sami, za nějakou námahu přece stojí...

  
Tím byl poslední třetí most hotov, a já si mohl dát dovolenou někde u vody, třeba u rybníka...

Tak příště...

I.P. RUMOV






Žádné komentáře:

Okomentovat