20. STAVBA AUTODRÁHY KROK ZA KROKEM, malování, patinování a zatravňování spodní části...

Diagnóza 20 - Trochu práce, trochu stromků, hodně trpělivosti, hodně piva a Rumoring je hotový, vážně? ... myslíte?





Minule jsem v mírném kocovinovém opojení dočistil vršek Rumoringu, svahy se zazelenaly, a na polystyrenu jsem měl připraveno spousty stromků k sázení. 

VPRAVO LES, VLEVO SVODIDLA...

Naprostá modelářská idylka ...

Každá mince ale má dvě strany, a mě čekalo nejen malování spodku, ale především jeho odmaskování a očištění.
A jelikož jsem toto "trápení" už zažil na vrchní části, zvolil jsem pro sebe metodu cukru a biče.

MASKOVÁNÍ BUDOUCÍHO PITBOXU...

Malování, respektive stříkání a patinování spodní části bylo úplně stejné jako na rallye trati zde, pouze jsem zvolil odstín vozovky více do šediva, za prvé abych vytvořil vzhled starého "zvětralého" okruhu, a za druhé, aby oba okruhy byly od sebe dostatečně rozeznatelné.


ZÁKLAD SPODKU, VRŠEK HOTOV...

Jakmile jsem spodek domaloval na dopatinoval, přišel na řadu výše zmiňovaný cukr a bič ...

ZBÝVÁ UŽ JEN ODMASKOVAT...

Přesně dle metody Velkého Járy Cimrmana, jsem se odměnil sázením stromků, (deset a dost) a ihned se mírně "potrestal" odstraňováním maskovací pásky.



Nevím čím to bylo, (možná jsem byl už zvyklý z vršku), ale dole šla páska odstranit mnohem lépe a dokonce ani pod ní nezůstávalo tolik barvy.

Cimrmanův postup jsem ještě vylepšil celkovým "nadodměňováním", převzatým z vrcholné politiky. V mém případě však nešlo o finance, ale o pár žejdlíků piva.

A JE ODMASKOVÁNO...

Práce mi ubíhala příjemně, místy i "pivněvesele" a legračně ...

DOPRAVNÍ ZNAČENÍ NA PARKOVIŠTI...

Smrčky a listnáče jsem sázel zapíchnutím do terénu, pokud byl terén moc tvrdý, pomohl jsem si malým šroubovákem, kterým jsem si připravil "speciální sázecí dírku".


MÍRNĚ ZALESNĚNÁ ZATÁČKA "KONOPOVKA"...

Příjemná kreativní činnost, která je skvělá v tom, že stromky budoucí krajinu skvěle oživí a "autodráhodiorama" roste přímo pod rukama.

Stromky jsem sázel jsem ve skupinách, (pokud možno různých barev, výšek a tvarů), a neustále jsem musel myslet na to, že se přes ně budu muset v budoucnosti dostat k vypadlým autíčkům.


CELKOVÝ POHLED NA "KONOPOVKU"...

Asi není žádný problém vysázet hustý "Řáholec", ale v případě že  dojde k vystoupení autíčka z drážky, se k němu budete muset prodírat tímto houštím.

Samozřejmě je také nutné stromky sázet tak, aby nezasahovaly do průjezdného profilu, to snad ale dojde každému...

Odpoledne ubíhalo příjemně, stromky ubývaly z polystyrenu, pivo ze sudu, lepenka z drážky a já začínal mít z celého Rumoringu dobrý pocit.
Po osázení většiny vegetace a finálnímu dočištění drážky kolejniček, jsem se konečně mohl začít věnovat testovacím jízdám ...

Velice chytlavá činnost, která mi zabrala dvě hodinky a kdy jsem sám sebe přemlouval... Ještě jedno kolo a jdu zase něco dělat.

Jízda autíček na autodráze složené doma v obýváku na koberci, má určitě své kouzlo, ale právě terénní převýšení, příroda a iluze jízdy v krajině, dodá této hračce "to něco" o čem by mohli vyprávět asi jen vláčkaři ...



Já vlastně už taky...

Když jsem se dostatečně "nabažil", vrhnul jsem se na zatravňování spodku. Opět stejný postup jako na rallye dráze, viz zde, a samozřejmě i podobný výsledek.

Různé druhy statické trávy, molitanu a obarvených pilin dalo i spodku vcelku realistický vzhled, pouze ve střední části "depa" jsem vytvořil z hnědého posypu odstavnou část pro rallye stany a vozy, a vedle ní asfaltovou část pro pitbox. 


DÍRY PRO PŘEPÍNÁNÍ VÝHYBEK...

Vše začínalo vypadat tak, jak jsem si to před půl rokem, (kdy jsem začal Rumoring stavět) vysnil a zbývalo dodělat už jen pár detailů abych měl hotovo ...

To jsem si sice myslel, ale zároveň jsem tušil, že úplně hotové to asi nikdy nebude, a že vylepšovat drobné detaily lze neustále.


A TAKHLE NĚJAK JSEM SI TO PŘEDSTAVOVAL...

A protože detaily dělají celek, tak příště něco o nich...



I.P. RUMOV






Žádné komentáře:

Okomentovat