18. STAVBA AUTODRÁHY KROK ZA KROKEM, výroba listnatých stromů a křovíček...

Diagnoza 18 - Kam se hrabe smrček z minulého dílu na listnatý strom, aneb ještě rychleji, ještě levněji a k tomu ještě nějaká křovíčka, popínavé rostliny a může se sázet...  i když, zase tak rychlé to nebude...



Smrčky jsem měl od minule hotové a jelikož jsem chtěl mít Rumoring pestrý a zajímavý, rozhodl jsem se, že si vyrobím ještě nějaké listnaté stromy a křoví...
V měřítku 1:43 Rumoring odpovídá skutečným 250-ti metrům a na ploše čtvrt kilometru i ve skutečném světě nerostou jen smrky, ale především lesy smíšené...

Takže modelové listnáče, ale jak na ně?

Opět zde byla otázka, jak stromy vyrobit, pokud možno levně a ještě k tomu kvalitně a úplně nejlépe i  modelově a uvěřitelně.

Slavné a prastaré větvičky...

Jako základ jsem použil sušené větvičky, které se mi už asi 10 let válely v krabici pod postelí. Byly ještě z dob mého modelářského snažení a právě teď přišla jejich chvíle slávy.

Rozebrání a roztřídění...

Tento materiál byl ve své době hodně drahý, ale jako jeho důstojnou náhradu lze použít jakékoliv sušené větvičky, ať už skalniček, borůvčí nebo čehokoliv jiného...
Chce to, se čas od času zvednout od počítače a skočit do samoobsluhy "příroda" a vybrat si potřebný materiál... je kvalitně vyroben a hlavně je zadarmo.

Koupel v horké vodě...

Své větvičky jsem nejdříve "vykoupal" v horké vodě, proto aby nasály vlhkost a daly se lépe tvarovat. Po jejich opětovném usušení jsem je pomocí tavné pistole poslepoval do žádaných tvarů, (tvar koruny i celkový tvar stromu) a budoucí "kmen" stříkl hnědou barvou.

Sušení...

Vzniklo mi tak asi 20 budoucích listnáčů, kterým ovšem scházelo listí... 

Stříklé kmeny hnědou barvou...

Problém vyřešil nákup v Tescu, kde jsem koupil 3 balíčky drcené majoránky a 3 balíčky oregana. Za 50 kaček spousty materiálu, jinak také řečeno za málo peněz hodně muziky. Majoránku i oregano to chce ovšem před samotným lepením na větve zlehka promnout v ruce, popř. prosít přes sítko a rozdělit budoucí listy podle velikosti.

První listí...

Modelový list velikosti lidské hlavy, totiž není to pravé ořechové...

Druhé listí...

Po selekci "listí" zbývala už jen jejich aplikace na větve. Stromek jsem stříkl lesklým lakem a vršek větviček posypal připraveným listovým.
Pokud barva majoránky a oregana neodpovídá vašim představám, lze "listí" obarvit a tím si i zvolit roční období, které má představovat.
Já chtěl pozdní léto, nebo spíše ranný podzim, barvu jsem tedy nechal původní, hnědozelenou.

Ještě přelakovat...

Postup stříkání a sypání listoví lze samozřejmě opakovat tak dlouho, než se Vám výsledek bude líbit. Pozor jen na to, aby se lístky neobalil i kmen, výsledný stromek by potom vypadal spíše jako chmelová šiška.

No i když dobře zpracovaný chmel, vychlazený a rychle podávaný má také své kouzlo...

Posledním krokem bylo vydatné přelakování matným lakem, které zaprvé celý stromek zmatní a za druhé lístky zafixuje a při klepnutí o strom nebude docházet k "podzimu".

On totiž lístek majoránky v pastorku autíčka není nic pěkného, ani příjemného...

Jelikož mi dost "listové hmoty" zbylo, ze zbytků větviček jsem vyrobil menší křovíčka a za pomoci sítky na vlasy i popínavé rostliny.

Zbytky na křoví...

Opět jednoduchý postup, sítku nejprve zelenou barvou nastříkat a opakovaným posypáváním vytvořit imitaci popínavé rostliny. Listy lze ponechat v původní barvě, nebo nastříkat libovolnou zelenou barvou.

Tím skončilo mé stromečkové snažení, na dvou deskách polystyrenu jsem měl od minule 80 smrků a přes 30 listnatých stromků a keříků.

Hotové smrky v měřítku 1:43...


A k tomu modelové listnáče...


Samozřejmě jsem neodolal a pár zkušebních vzorků provizorně zasadil, abych viděl jak to bude vypadat, (a vypadalo to skvěle) ale věděl jsem, že před samotným "zalesňováním" musím ještě odstranit maskovací pásku na kolejnicích...

A nevypadá to vůbec blbě...

Po zkusmém odstranění jejího kousku mi trochu spadly hračky do kanálu a zjistil jsem, že to zas taková sranda nebude...

A o této legraci a třeba i výrobě svodidel si můžete přečíst příště...

I.P. RUMOV

Žádné komentáře:

Okomentovat