3. STAVBA AUTODRÁHY KROK ZA KROKEM, základní deska, stavba...

Diagnoza 03 - Stavba základní desky, návrh a skládání plastové dráhy, kombinace několika typů autodráh, obkreslení, označení dílů a ... šup do hospody...




Poté, co jsem se v minulé diagnoze stal šťastným majitelem asi 10 různých autodráh a nabyl pomíjivého pocitu že dílů dráhy už mám dost, jsem se o víkendu vrhl na stavbu základní desky na které "RUMORING" bude ležet.

Hotová konstrukce, nyní miralon a OSB desky...

Konstrukci jsem měl už virtuálně vymyšlenou, z předělávání dětského pokoje na chalupě, mi z dvojpostele zbyly L profily, které jsem použil jako kostru budoucí desky. Spojoval jsem je na šroub a matku, ke zdi připevnil vrutem a hmoždinkou.


Složený oblouk pro odhad velikosti...


Výšku jsem zvolil cca 80 cm, tak aby se dráha dala postavit pod jinak nevyužitou šikminou, a sklon  šikminy nevadil mému bezuzdnému provozu.
Prostě harmonie každým coulem...

Základ ,je základ všeho...

Po sešroubování celé konstrukce a jejím zpevnění příčníky, jsem na ni položil vrstvu miralonu pro odhlučnění, (který mi zbyl z budování podlahy) a což se nakonec ukázalo jako zbytečné, ale čert to vem, už tam je...a stejně to byl zbytek...
Na konstrukci z profilů, (určitě by se daly použít třeba i střešní latě),  jsem poskládal OSB desky tlouštky 18 mm, které jsem spojoval na pero a drážku a spoje důkladně prolepil. Všechny desky jsem ke konstrukci přišrouboval vruty do sádrokartonu.

Ještě dirka...

Po zbudování celé desky, (s ostrými rohy a přesahy které stejně během stavby odříznu) jsem lepidlo nechal přes noc důkladně zaschnout.

Komplet deska, přišroubováno, prolepeno odchod do hospody...

Celou problematiku stavby jsem večer probral v místním autodráhově - pivním klubu, kde na mě sice koukali zpočátku divně, (kecy typu seš magor, kolik ti je, neberu...) avšak po desátém kousku jsem pár záblesků porozumění v jejich očích zahlédl.

Něco na tom, že každý chlap má v sobě toho malého kluka asi bude...

Druhý den jsem vzal cvrčka v hlavě sebou do podkroví, srovnal si všech cca 1268 dílů ze všech 12 autodráh dle typu a začal skládat budoucí, pevný a neměnný tvar dráhy.

Variace na pivní téma...

Měl jsem ho v hlavě a částečně i na papíře, při finální stavbě se ale i přesto jednalo spíše o improvizaci na pivní téma.

V popředí zásoba dílů, v pozadí horská prémie v zatáčce "Konopka"...

Profil tratě jsem oproti návrhu stejně asi z 50 procent změnil, protože po osmém pivu člověka napadají samé geniality.

Očíslované díly, to kvůli orientaci...

Se mnou to nebylo jiné...

Hrnek kafe, půllitr a popelník mi vydatně pomáhaly a za 2 až 3 hodiny byl velký rallye okruh na světě. Jako základ zmíněná Carrera, (na fotkách vpravo), zbytek zdatně sekundoval Ho Či Min, (uprostřed a vlevo).

Ještě malá technická k té Číně, nebo Vietnamu chcete-li:
Výrobci z miliardové země používají různé druhy plastu, podle toho také vypadá tuhost jednotlivých dílů. Já vybíral ty tužší a hlavně ty s lesklými kolejničkami, bez jakékoli známky koroze a oxidace.
Samozřejmě lze použít i ty měkčí, je ale nutné je důkladně připevnit k podložce aby se nekroutily.
V případě že máte smůlu a vaše kolejničky jsou mírně zoxidované, dá se to vyřešit koupelí v octu, popř. pro labužníky v Coca-Cole. Návod je zde.
Po poskládání celého rallye okruhu, vyrobení přechodů ze systému Carrera na číňana, (o tom příště) a spojení celého okruhu upraveným dílem (také příště) jsem neodolal a zkusmo implantoval i okruh vnitřní pro formule a placáky, pracovně nazvaný "RUMORING".

Budoucí nadjezd, podjezd ale nepodlézej...



Vlevo horská zatáčka "Rumovka", samozřejmě under construction...

Výsledek se mi moc líbil a i když ještě neměl výhybky, živě jsem si to dokázal představit. Než pracně popisovat, lepší mrknout na fotky.

Takhle jsem si to představoval, to ale až později...

Hrubý základ RUMORINGU, zatím bez výhybek...

Posledním krokem bylo obkreslení celé trati černou fixou na podklad s rozdělením jednotlivých dílů, (to abych věděl kudy dráha povede) a očíslování dílů pomocí lepenky, (to abych věděl jak díly přijdou na sebe).
Potom následovalo už jen rozebrání všech 85 označených dílů a mohl jsem začít stavět kostru trati...

Vše na hromádce, rallye okruh ve fázi uskladnění...


A co Vy už také začínáte stavět?

Nebo o tom alespoň přemýšlíte?

A co Jan Tleskač?


A pokud by jste chtěli zase nějaké odkazy jako inspiraci...tak si o ně napište...


I.P. RUMOV

Nová komunita na Googlu+, "Autodráha po česku".
Doufám že si zde něco najdete, jste vítáni a Vaše příspěvky očekávány...





Žádné komentáře:

Okomentovat