IMAC G3...OSMNÁCT KILO JABLKA... můžu to tak nechat? ...díl první optimistický...

První kontakt... Steve, slyšíme se ???



Po sedmi letech pocení v grafickém studiu, tři roky ležel doma pod postelí a dva roky se válel na okně na chalupě...
Chodil jsem kolem něho, nevšímal si ho a minimálně pětkrát jsem ho měl v ruce a že ho vyhodím...
Možná k  němu byl osud nakloněný tou správnou stranou, možná já trochu vyměknul, každopádně předminulý rok jsem ho poprvé zapnul...

Jestli to bylo díky jeho vzhledu připomínající modrobílou šišku, nebo kvůli divné jednotlačítkové myši, to nevím, nejspíše jsem byl asi jenom zvědavý jak "to" funguje.

Po prvotním zabzučení a rozsvícení 13-ti palcového CRT monitoru s požadavkem zadání hesla, bylo rozhodnuto, že do popelnice nepůjde, ale že půjde naopak na pitevní stůl a že se v něm budu vrtat...
Heslo jsem samozřejmě neznal, byla to pro mě tedy ta správná výzva a asi tušíte, že ten kdo ji vznesl byl prastarý dědeček Imac G3.



Jako majitel XP-ček a sedmičkových woken, který žije v přesvědčení že registry prostě být musí a jediný bůh nad námi se jmenuje Microsoft, jsem k němu přistupoval automaticky s despektem, ačkoliv jsem z něho byl vyjevený jako z tučňáka na Václaváku a důvěru z něj měl jako z Kalouskových církevních restitucí...

Zmíněné vstupní heslo, které bývalý majitel už asi před 10-ti lety zapomněl, (já neznal ani majitele, natož to heslo) by se prý dalo obejít, a jak mi strýček Google poradil, prý nabootováním z instalačního CD Mac OS.

Možná kvůli všem peripetiím které předcházeli jeho oživení, jsem tu modrobílou kouli pracovně přejmenoval na "Jobsovu pomstu", a jméno už mu zůstalo, ačkoli v současnosti jsme už kamarádi, možná že i přátelé...


Začal jsem tedy shánět ono zmíněné bootovací CD s operačním systémem, a nakonec našel...


1.Warezova poučka:
Nenadávej na warez, nikdy nevíš kdy budeš potřebovat něco prastarého a nesehnatelného...

Vítězoslavně jsem staříka nabootoval a  když se objevil nabíhající teploměr operačního systému, byl jsem mile překvapen rychlostí...

Po zjištění parametrů hardwaru, (kapacita HD 6GB, RAM 512 mb, a procesor který tiká na 350Mhz) mi spadla čelist pod stůl a já přemýšlel jak "to" vůbec může fungovat...

Následovala kompletní přeinstalace a aktualizace OS až na verzi 10.4.11 Tiger, protože to je asi maximum co tato RAMka dokáže.
Vše fungovalo rychle a bez problémů a já coby "woknař" nechápal jak to vůbec fungovat může...žádné registry, žádné exe soubory, prostě jablko...

A ono to makalo, dokonce lépe, rychleji a intuitivně.

2. Jablečná poučka:
Nelze míchat dohromady jablka a počítače...

Po dvou dnech testování a hraní si se starým dědečkem jsem musel smeknout. Třináct let stará bedna, 18 kilo vše v jednom, vynikající design, intuitivní ovládání i pro nás "Gatesovy pohrobky", jednoduchost a především kvalitní zvuk...
A o ten mi šlo především, jelikož jsem ho chtěl použít ve spojení s externím diskem jako "jukebox" na chalupu...

Napěchoval jsem do něj I-tunes, VLC player, Quick time, Vox player, tak abych pokryl veškeré hudební formáty.

V tomto případě více bylo lépe...

Samozřejmě jsem zkoušel přehrávat i video a začal tím nejmenším formátem 3gp, u kterého jsem i skončil.
RAMka začala plakat, a na větší formáty už jsem neměl ani čas ani nervy.

To bych po dědečkovi chtěl asi moc...

Zbývalo pouze připojit externí disk, v mém případě 1 TB WD, který načetl bleskově a diskotéka bez Michala Davida a podobných recyklovaných zombíků mohla začít... 

...ona tedy i částečně začala...

Jelikož jsem ale drobný štoura, a ještě k tomu narozený v panně, tak jednoduché a bez problémů to zase nebylo...

3. Poučka pro drobné štouraly:
Co funguje, fungovat nech, prostě nevylepšuj, nepřepínej, nečisti, a do věcí se neser...


A to, jak to probíhalo (a že to tak jednoduché nebylo)... někdy příště... pokud Vás tato tragikomedie se šťastným koncem zajímá, zůstaňte tedy na příjmu...


I.P. RUMOV



A zde najdete pokračování...
                                                                                                                

Žádné komentáře:

Okomentovat